Bohinj- razgledne točke

Bohinj obsega Zgornjo in Spodnjo Bohinjsko dolino, Nomenjsko dolino in Bohinjsko jezero na jugovzhodnem delu Julijskih Alp. Kristalno čisto, smaragdno zeleno jezero, daje okolju poseben čar, z odsevi gora in smrekovih gozdov. Okrog jezera vodi 12 km dolga sprehajalna pot. Bohinjsko jezero je največje slovensko stalno jezero, dolgo 4100 m in široko 1200 m, z globino do 45 m. Je tektonsko ledeniškega nastanka. V njem živi 65 vrst alg in vsaj 15 vrst rib.

Najlepše se ga vidi od zgoraj, zato se odpravite na eno izmed razglednih točk. Lahko se brez napora povzpnete kar z gondolo na Vogel in sicer najbolje, da v poletnih mesecih, da se boste nadihali zvežega, gorskega zraka in se vsaj malce sprehodili. Na vrh postaje gondole je čudovit razgled na celotno jezero in restavracija, kjer lahko spijete kakšno pjačo ali kaj pojeste. Cena gondole v obe smeri je za odrasle 14 eur in za otroke 9 eur.

Bolj pogumni oziroma z malo več kondicije pa se lahko odpravite na sosednji hrib na drugo stran jezera in sicer na Pršivec, ki je ravno tako prelepa razgledna točka, kjer se lahko spotoma ustavite še na Planini pri Jezeru, kjer je planinska koča ob jezeru z idiličnim pogledom. Nato pa preko pravljične planine Viševnik, z alpskimi hišicami do razgledne točke na Bohinjsko jezero (Pršivec).

POT DO IZHODIŠČNE TOČKE: V Stari Fužini v križišču pri kapelici zavijemo ostro levo na vzpenjajočo cesto v smeri planine Blato, planine Vogar in doline Voje. Cesta nas naprej pripelje do mesta, kjer pobirajo cestnino in parkirnino (10 EUR), mi pa ji sledimo naprej do naslednjega križišča, kjer nadaljujemo levo (desno Voje). Cesti nato sledimo do naslednjega križišča (peljemo se kar nekaj časa), kjer zavijemo ostro desno v smeri planine Blato (naravnost planina Vogar). Tej cesti nato sledimo do parkirišča nad planino Blato.

Planina Blato parkirišče do Planine pri Jezeru: 1 h

Planina pri Jezeru do Planine Viševnik: 30 min

Planina Viševnik do Pršivca: 1 h

Skupaj: 2 uri in 30min

Pot iz Planine Blato do vrha je lahka, priporočljiva je primerna obutev (gojzarji).

Na poti lahko tudi prespite in sicer vKoči na Planini pri Jezeru ali Na Planini Viševnik (manjše alpske hiške), odprto je od junija do septembra.